Veel gestelde vragen (FAQ)
Inloggen
Winkelmandje

Veel gestelde vragen (FAQ)

Wat leveren wij?

Kühlkamp Buitenhout is de specialist in speeltoestellen, straatmeubilair, tuinhout en overig hout voor buitentoepassingen. Het aanbod is zowel gericht op de particuliere alsmede de zakelijke gebruiker (zoals groenbedrijven, campings, overheden en scholen). Kühlkamp Buitenhout onderscheidt zich door het bieden van een ruime keuze, 'waar voor uw geld' en veel service.

Kan ik een artikel bestellen dat niet op de website voorkomt?

Kühlkamp Buitenhout heeft in de loop der jaren een uitgebreid assortiment opgebouwd, dat bovendien regelmatig wordt aangepast aan nieuwe trends en ontwikkelingen. In onze online webwinkel vindt u niet ons volledige assortiment, maar wel de circa 2.500 meest gangbare producten. Zoekt u een ander product? Dan kunt u uw verzoek mailen naar: info@kuhlkamp.nl of aanvragen via onze contact-pagina. Wij streven ernaar om u binnen twee werkdagen een bericht te zenden omtrent levertijd en prijs. Houdt u er s.v.p. rekening mee dat we in veel gevallen afhankelijk zijn van antwoorden van onze leveranciers met betrekking tot vervoer, levering uit voorraad en bestellingen bij fabrikanten. Dit kan onverhoopt een langere responstijd tot gevolg hebben.

Biedt Kühlkamp Buitenhout aanvullende diensten?

In de timmerwerkplaats van Kühlkamp Buitenhout kunnen allerlei producten op maat gemaakt worden. Daag ons uit en vraag een vrijblijvende offerte voor uw wensen. Alle producten kunnen door onze plaatsingsploegen vakkundig geplaatst worden. Deze aanvullende diensten kunnen wij (nog) niet in heel Nederland aanbieden. Wilt u de beschikbaarheid van maatwerk of montage in uw regio weten? Dan kunt u uw verzoek mailen naar: info@kuhlkamp.nl of aanvragen via onze contact-pagina.

Aan wie levert Kühlkamp Buitenhout?

Kühlkamp Buitenhout levert zowel aan bedrijven alsmede particulieren.
Voor grootverbruikers (zoals groenbedrijven, campings, overheden en scholen) hanteren wij aparte prijsafspraken. Bent u grootverbruiker en wilt u specifieke prijsinformatie krijgen? Vraag dan uw inlogcode aan via onze contact-pagina.

Moet ik vrachtkosten betalen?

Voor bestellingen in onze webshop werken wij met 3 tarieven voor de verzendkosten. Deze zijn afhankelijk van de leveringsmethode:

productcategorie verzendkosten GRATIS vanaf
klein 4,95 50,00
middel 29,95 300,00
groot 60,00 900,00

Bij de producten in de webshop wordt aangegeven wat de verzendkosten zijn.
Voor iedere bestelling geldt echter dat altijd maximaal 1 keer verzendkosten in rekening wordt gebracht (van het product met de duurste leveringsmethode).

In de kassa krijgt u - voordat u de bestelling definitief maakt - ook de verzendkosten te zien.

Prijsstelling

Bij onze prijzen wordt vermeld of deze inclusief of exclusief BTW zijn. Onderaan iedere productpagina en bij de bestellijst wordt ook vermeld of de prijzen in- of exclusief BTW zijn. Materiaal-, modelwijzigingen en kennelijke typefouten voorbehouden.

Betaling

Particuliere afnemers worden verzocht vooraf te betalen. Dit kan met behulp van iDeal. Voor bedrijven geldt dat een eerste order vooraf betaald dient te worden. Naar aanleiding van een eerste order kan een kredietlimiet worden vastgesteld door onze financiële partner, op basis waarvan betaling via automatische incasso mogelijk is. Indien uw kredietaanvraag wordt afgewezen kunt u toch uw bestellingen plaatsen. U wordt dan verzocht vooraf te betalen.
Zowel voor bedrijven alsmede particulieren geldt dat wij de mogelijkheid bieden om slechts een aanbetaling van 25% te doen en het restant, vermeerderd met rembourskosten (€ 19,95), contant aan de chauffeur bij levering. Bij het afhalen van goederen geldt dezelfde mogelijkheid, zonder berekening van rembourskosten.
Betaling kan door middel van overboeking naar onze rekening (IBAN NL18RABO0130347167, BIC RABONL2U).
Geleverde goederen blijven eigendom van Kühlkamp Buitenhout, totdat de volledige betaling heeft plaatsgevonden.

Levering

Onvoorziene omstandigheden voorbehouden worden voorraadartikelen binnen vijftien werkdagen geleverd (niet alle artikelen in onze webwinkel zijn voorraadhoudend). Bij pakket- en palletzendingen streven wij naar levering binnen 48 uur. Voor artikelen die op bestelling gemaakt worden, moet u met een extra levertijd van twee tot drie weken rekening houden.
Wij streven altijd naar een zo kort mogelijke levertijd en bij spoedorders kan de levertijd in overleg aangepast worden.
Het leveringsschema met een postcode-indeling vindt u op de pagina vrachtkosten/rembourskosten.
Onze producten worden naast de vrachtwagen gelost, op een locatie waar een vrachtwagen met oplegger kan komen.
Als de klant de geleverde goederen bij ontvangst controleert, kunnen afwijkingen door de klant op de vrachtbrief vermeld worden.
Hout is een natuurproduct, beperkte afwijkingen in de maatvoering kunnen voorkomen.

Garantie

Hout is een natuurproduct, waarbij de levensduur sterk afhankelijk is van de toepassing, weersinvloeden en andere omstandigheden en het plegen van onderhoud. Voor kant-en-klare producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Indien u meer informatie wilt over garantie van onze producten richt uw vraag dan aan info@kuhlkamp.nl.

Privacyverklaring

Aan ons verstrekte gegevens zullen vertrouwelijk worden behandeld en NIET aan derden worden doorgegeven, tenzij met uw uitdrukkelijke toestemming. Uitzondering hierop zijn partners van Kühlkamp Buitenhout die deel uitmaken van de logistieke en financiële structuur in en rondom Kühlkamp Buitenhout. Aan ons verstrekte gegevens zullen niet gebruikt worden voor het ongevraagd verzenden van commerciële communicatie per post, telefoon, e-mail en dergelijke.
Klik hier om de volledige privacy policy te bekijken.

Algemene Bepalingen

Op al onze leveringen zijn de Algemene Voorwaarden van Kühlkamp Buitenhout van toepassing. Deze voorwaarden kunt u hier zien.

Vragen en klachten

Wij doen ons uiterste best om u compleet online van dienst te zijn. Gebruik voor uw vragen of klachten over het product of over onze dienstverlening bij voorkeur onze contact-pagina of e-mail: info@kuhlkamp.nl. Wij streven ernaar om binnen twee werkdagen, en in de meeste gevallen binnen één werkdag, uw vraag te beantwoorden. Houdt u er s.v.p. rekening mee dat we in veel gevallen afhankelijk zijn van antwoorden van onze leveranciers met betrekking tot vervoer, levering uit voorraad en bestellingen bij fabrikanten. Dit kan onverhoopt een langere responstijd tot gevolg hebben. U mag er echter op rekenen dat wij binnen 14 dagen uw klacht afhandelen. Mochten er klachten zijn die niet door ons opgelost kunnen worden, neem dan contact op met de Geschillencommissie Thuiswinkel. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website www.sgc.nl.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Hoe te handelen als een product defect of de order niet compleet is?

- U meldt het defecte of ontbrekende product aan bij Kühlkamp Buitenhout. Dit kunt u doen door middel van een mailtje naar info@kuhlkamp.nl. In het geval van een defect product dient u een foto van het product mee te zenden, waarop het defect zichtbaar is. Indien u niet de mogelijkheid heeft een digitale foto mee te zenden, dient u het defect zo goed mogelijk te beschrijven. Wij kunnen u dan alsnog vragen een foto per post op te sturen, alvorens wij een standpunt innemen over uw klacht.

- Na ontvangst van uw e-mail nemen wij uw melding in behandeling. Wij streven er naar om u uiterlijk de volgende werkdag een reactie te geven op uw melding.

- Indien een product geruild moet worden in verband met een defect, dient het product zorgvuldig en degelijk verpakt te worden voor transport. Indien het product onzorgvuldig is verpakt kunnen kosten voor herverpakking en reparatie worden doorberekend. Tenzij anders vermeld, dient een afgedrukte kopie van de opdrachtbevestiging (via e-mail door Kühlkamp Buitenhout naar u gestuurd) te zijn bijgevoegd. Het product wordt door ons meegenomen, bij de levering van het vervangende product.

- Na ontvangst van een door u afgekeurd product sturen wij u een ontvangstbevestiging per e-mail. Wij behouden ons het recht voor alle aangeboden producten te laten controleren om te bepalen of de klacht-/storingsmelding terecht is. Indien de opgegeven klacht/storing niet wordt geconstateerd, worden onderzoekskosten a € 25,= in rekening gebracht, eventueel vermeerderd met de kosten die door derde partijen aan ons worden berekend. In dit geval worden tevens door ons gemaakte vrachtkosten voor het ruilen c.q. retour nemen in rekening gebracht.

Hoe te handelen bij overige retouren?

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kan het voorkomen dat u een verkeerd artikel ontvangt, of reeds geannuleerd heeft en het artikel niet meer wenst te ontvangen. Ook kan het voorkomen dat wij weliswaar een goed product geleverd hebben, maar dat dit toch niet aan uw verwachtingen voldoet.
Wat moet u doen?

- Indien de fout aan onze kant ligt, worden de artikelen bij u opgehaald. U meldt binnen 14 dagen na levering het te retourneren product aan bij Kühlkamp Buitenhout. Dit kunt u doen door middel van een mailtje naar info@kuhlkamp.nl. Na ontvangst nemen wij uw aanvraag in behandeling. Na goedkeuring van uw aanvraag nemen wij contact met u op om een datum voor afhaling af te spreken. Indien wij niet akkoord gaan met uw aanvraag, ontvangt u een e-mail met de reden van afwijzing.

- In overige gevallen draagt u zelf zorg voor de verzending en zijn de kosten voor verzending naar ons magazijn, voor uw rekening. U bent dan zelf verantwoordelijk voor eventuele schade of vermissing tijdens transport naar ons magazijn. Dit kan niet worden verhaald op onze transportverzekering.
U kunt een herroeping van de order tot 14 dagen na ontvangst melden en binnen 14 dagen na melding retour zenden. Het volledig ingevulde formulier voor herroeping kan meegestuurd worden met de retourzending en/of voordien aan ons gemaild worden. De producten kunnen worden teruggestuurd naar ons magazijn:
Kühlkamp Buitenhout
De Pol 6
7581 CZ Losser

- Alle geretourneerde producten dienen voor ons voor wederverkoop geschikt te zijn. Het is daarom heel belangrijk dat u het product compleet en in de originele verpakking terugstuurt. Wij zullen enkel kosten in rekening brengen, als u bij het beoordelen van het product meer schade heeft aangericht dan nodig is voor het vaststellen van de belangrijkste productkenmerken.
Tot slot verzoeken wij u het product zorgvuldig en degelijk te verpakken voor transport. Ontvangen wij producten beschadigd retour, dan zullen wij u hiervoor kosten in rekening brengen.

- Op maat en naar de eisen van de consument gemaakte of bewerkte producten kunnen niet geretourneerd worden.

- Zodra wij uw retourmelding hebben ontvangen, storten wij zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending) terug op uw rekening. Indien wij uw retourzending niet binnen 14 dagen ontvangen hebben,  hebben wij het recht te wachten met de terugbetaling tot wij het artikel wel ontvangen hebben of u aan kunt tonen dat het retour gezonden is.

Copyright

Het is niet toegestaan modellen, tekeningen, foto’s en/of tekst uit deze site geheel of gedeeltelijk over te nemen, te verveelvoudigen of te gebruiken, al dan niet voor commerciële doeleinden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Kühlkamp Buitenhout.

Bedrijfsinformatie

Onze adresgegevens zijn:

Kühlkamp Buitenhout
De Pol 6
7581 CZ Losser
Tel. 053 – 538 27 89
Fax 053 – 538 59 25
e-mail info@kuhlkamp.nl

Rabobank: IBAN NL18RABO0130347167, BIC RABONL2U

Kühlkamp Buitenhout is een handelsnaam van Handelsonderneming Kühlkamp bv:
Kamer van Koophandel nummer 06082440
BTW–nummer NL8177.83.775.B04

Voor onze openingstijden en de adressen van onze servicepunten, zie onze pagina adres/openingstijden.

234

Welkom, inloggen

Winkelmandje

Filter